Moses and the Exodus
S1, E6: Read the Call of Moses to liberate the Israelites in Egypt and observe how it resonates with the call of other Biblical prophets. Investigate the Hebrew name of God, Yahweh; how God’s nature is expressed in the name; and why Jews did not speak or write it. Finally, take account of scholarly controversy regarding interpretations of the Ten Plagues and the meaning of the Exodus from Egypt.