Mr. Monk and the Blackout
Сезон 3, серия 3: A bomb is detonated at a San Francisco power plant resulting in three deaths. Monk, Sharona, Capt. Stottlemeyer, and Lt. Disher are called in to investigate. They meet with the plant's attractive spokesperson, Michele Rivas, and the nerdy site engineer, Gene Edelson. It looks like an inside job until a note left behind at the crime scene leads the gang to 90s anti-military radical Winston Brenner. As they delve into Brenner's file, the investigation comes to a literal dead end: Brenner died in 1995. The police believe there is a chance that Brenner might have faked his own death, so Monk and the gang track down his old college roommate, a former radical named Alby Drake (Judge Reinhold).