Mr. Monk and the Employee of the Month
Сезон 3, серия 7: It's almost dawn at a suburban "Mega-Mart" retail store, and the store's best employee, Edna Coruthers, arrives early for work. There's a note telling her to go to the loading dock, and when she gets there, a forklift rumbles toward her, knocking over a stack of TV sets. Poor Edna is crushed and killed. Captain Stottlemeyer and Lieutenant Disher investigate, and the case appears to be a routine industrial accident. But the store's security manager suspects foul play and calls Monk to the scene. It turns out the security manager is Joe Christie, Monk's ex-partner who was kicked off the force years ago for stealing drugs from an evidence room. Christie shows Monk some evidence, but Monk refuses to work with his crooked ex-partner.