시즌 7, 에피소드 5: A former friend of Mitch's dies in a locked room aboard a submarine and everyone cries suicide. When Monk and the crew investigate, the ship suddenly descends and Monk finds himself trapped on-board, underwater. Casper Van Dien guest stars.