Mr. Monk vs. the Cobra
Сезон 3, серия 11: When author John Ricca wrote his controversial tell-all biography of deceased Kung Fu movie star Sonny Chow, he knew some people wouldn't be happy. What he hadn't counted on was being killed for writing it -- let alone by Sonny Chow himself. Baffled by the idea that someone who has been dead for six years could have committed a murder, Captain Stottlemeyer calls Monk on the case.