S1, E3: Following Beverly’s “reckoning” in the town square, Ethan is shocked by Kate’s participation in the heinous act. Although determined to find his way out of Wayward Pines, Peter meets real estate agent Peter McCall, who gives him a new house. Meanwhile, Theresa and Ben head to Idaho to find Ethan, who has another run-in with Sheriff Pope.