Сезон 4, серия 22: The Author proves to be a formidable wild card and forges an alliance with Gold. Emma, her parents, Hook and Regina scramble to stop them, but when Gold and the Author turn the tables on heroes and villains alike, the prospect of any happy outcome appears worlds away.