Over the Obento
S1, E6: When Haruhi and Koizumi see Kyon working on his schoolwork, they realize that he's studying what they learned last year. When Haruhi mentions it, Kyon feels like she's taking North High lightly and gets Ryoko to uphold their honor with a math challenge.