Paris in Revolution
S1, E4: Examine the social, intellectual, and political background of the French Revolution of 1789. Visit key locations in Paris where the events unfolded, from a legendary coffee house to the site of the Bastille prison and the Place de la Concorde. Then map the turbulent epoch of Napoleon, and witness the lasting impact of his rule on both the look of Paris and the features of French society.