시즌 1, 에피소드 1: After Henry Kitteridge's assistant collapses outside the pharmacy he owns in Crosby, a small town in Maine, he brings on the young, wide-eyed Denise, who proves to be a breath of fresh air for him. Henry's wife Olive, a math teacher, and fellow teacher Jim O'Casey give Kevin Coulson, a shy, intelligent student whose mother Rachel is suffering from depression, a ride home from school - a decision that does not sit well with Olive's son Christopher. After convincing his wife to cook dinner for Denise and her husband, Henry goes on a hunting trip, which ends tragically. A few weeks later, Olive experiences a tragedy of her own.