시즌 1, 에피소드 2: Part 2 continues the evolution of the SEALs as they become the tip of America's spear in the War on Terror. They go from months and years in between missions to almost daily raids in Afghanistan and Iraq. The secret warriors also successfully execute high-profile missions like the rescue of Captain Phillips from pirates, the rescue of Jessica Buchanan in Somalia, and, of course, the raid on Osama bin Laden's compound in Pakistan.