Сезон 1, серия 2: As World War I commences, Yury goes to the front, and Pasha runs away to join the army. Lara searches for Pasha and becomes a nurse. When the revolution begins, Yury and Lara work together at a cottage hospital and start to fall in love. Changed by his war experiences and time with Lara, Zhivago returns home to his wife and family in Moscow to find that conditions there are dramatically altered.