S1, E3: After the thrilling 1984 NBA Finals, Part Three explores the saga from 1985 to 1987 as the teams’ disdain for each other gradually turns to respect. The Celtics and Lakers - Bird and Magic in particular - transform the fans' view of the game from simple black-and-white to full-blown Technicolor. By the end of their last battle of the ‘80s, while there’s still animosity, there’s also a hard-earned respect for each other. It’s a rivalry that forced America to no longer view the league in black and white.