Сезон 1, серия 3: Having been captured by the Partisan, Yury grows sickened by the war and deserts. Tonya realizes who Lara is and tells her she will not take Yury back if he's still in love with her. Yury finally arrives at Lara's house almost dead, but meanwhile Komarovsky pursues Lara. Separated from his family and his love, Yury succumbs to poor health and Lara tries to pass on his legacy.