S1, E4: In Rouen, Christopher prepares recruits for battle, and comes to regret refusing a leave. Bored in London, Sylvia decides to visit her husband in France, oblivious to the consequences for him and General Campion, who is Christopher's godfather and his commanding officer. Christopher's leniency towards a soldier accused of desertion angers the chief of military police; he also offends another officer by contradicting his advice on equine care. Following a confrontation outside Sylvia's hotel room, Christopher is ordered to leave Campion's training unit--for the front.