시즌 1, 에피소드 7: In retirement John Adams laments the perils of a long life; loss of loved ones and growing irrelevance. But out of tragedy John rekindles his broken friendship with Thomas Jefferson and lives to discuss John Quincy's ambitious presidential agenda with him.