Perpetua and Felicity: Mothers and Martyrs
S1, E4: Shift your attention to the city of Carthage, which was home to a fledgling community of Christians in the third century. Here, the martyrdom of two women—Perpetua, the daughter of a wealthy civil servant, and Felicity, a young slave in the household—sheds light on the role of women and the uneasy state of Christianity in its early centuries.