Pilate: The Trial
S1, E6: Pontius Pilate, the Roman governor of Judea, has to make a decision about a troublesome preacher called Jesus. As pressure builds to execute Jesus, Pilate's wife, inspired by a prophetic nightmare, urges him to leave Jesus alone. Instead, Pilate sends him away to be crucified, and publicly washes his hands of responsibility.