Pilgrims to Utopia: Foreigners in the USSR
Сезон 1, серия 3: “I have seen the future and it works,” declared American journalist Lincoln Steffens after visiting Soviet Russia in 1919. Many notables from the West traveled to the new communist state and came away impressed—or rather deluded by Soviet propaganda. Lenin called these credulous foreigners “useful idiots.” Also learn about those who immigrated to the Soviet Union only to discover the truth.