S1, E1: “Not Dead Yet’ follows Nell Stevens (Gina Rodriguez), a broke and newly single, self-described disaster, working to restart the life and career she left behind 10 years ago. When she lands the only job she can find – writing obituaries – Nell starts getting life advice from an unlikely source.