S1, E1: Inspired by a real medical director's experience at the oldest public hospital in America, this emotionally gripping medical drama follows the brilliant and charming Dr. Max Goodwin (Ryan Eggold), as he sets out to change a broken system and provide exceptional care to the people who need it most. While inspiring almost everyone around him, Dr. Goodwin will stop at nothing to breathe new life into this understaffed, underfunded and underappreciated hospital - the only one in the world capable of treating Ebola patients, prisoners from Rikers Island and the President of the United States.