Сезон 1, серия 1: Barry Allen, a police scientist, is working one night during a terrible thunder storm when a bolt of lightning crashes through the lab window, electrocuting him. Barry survives and soon learns that he is now able to move at almost incomprehensible speed. Meanwhile Nicholas Pike, an ex-cop turned gang leader, is seeking revenge against Barry's brother Jay. Now Barry must find a way to stop Pike before it is too late.