S1, E1: We will all be tested - In the town of Dillon, Texas, football is life, and no one knows that better than new head Coach Eric Taylor (Kyle Chandler). Pressure mounts as the Dillon Panthers, led by star quarterback Jason Street (Scott Porter), enter pre-season surrounded by a swirl of press, recruiters, and State Championship sized expectations. Backup quarterback Matt Saracen (Zach Gilford) prepares to ride the bench in the shadow of Jason Street, as running back Tim Riggins (Taylor Kitsch) struggles with a serious vice. As the season opener grows near, the town of Dillon is focused on what they believe to be most important, winning.