Pirates as Freedom Fighters
S1, E6: While it was a common tale that pirates were motivated to revolt against cruel masters and a desire to spread democratic principles, the complex truths of piracy and the pirate life were much different. What were the real goals of those pirates who attacked and overthrew maritime powers? And how did the pirate motto, “A merry life and a short one,” come to be?