Piratsy Under the Seas
S1, E1: After the others criticize Dale's sloppiness, he accidentally falls into a city garbage truck while cleaning up. In the rescuing of Dale, all the Rangers end up on a garbage barge heading out to sea. Chip and Dale get captured by P1-rats who live under the sea in an upside down 17th Century galleon. Monty poses as "Long Lost LaFitte" (the captain of the ship's rats) in order to rescue Chip and Dale. A menacing octopus (Billy the Squid), provided additional jeopardy as they release the ship's treasures causing the galleon to finally rise to the surface.