Pops' Pops' Pops
S1, E24: In the season finale, Jack and Diane look for clues about their roots for their class assignment, a history of the Johnson family. But when they can't find anything out about the family's past, Pops comes to the rescue with the colorful story of how his great-great grandfather, Drex Johnson, bet the future of the Johnson family against a ruthless gangster, Elroy Savoy, during the 1920s Harlem Renaissance.