S1, E6: Microbes are known to make creatures do strange things, such as zombie ants that climb to a specific height to die and spread the infecting agent. Rabies is another example since it alters animal behavior to promote spread of the virus. Dr. Booth investigates whether microbes within us may hijack our minds for their own benefit. Discover that one line of defense is the blood-brain barrier.