Purple Haze
S1, E10: Carter (Colin Ferguson) can't understand why nearly everyone in Eureka is behaving more strangely than usual. He has to find out what has affected ? or infected ? the townsfolk before a misguided Stark (Ed Quinn) unleashes the wrath of the Artifact on the world.