Puzzling Fibonacci Patterns
Сезон 1, серия 1: Learn the simple procedure for generating the Fibonacci sequence and see how it leads to a world of intriguing patterns. Also, get to know Fibonacci himself—a 13th-century mathematician who introduced Hindu-Arabic numerals to Europe. Finally, discover that when you divide consecutive Fibonacci numbers you get closer and closer to the golden ratio.