S1, E4: Evil Genius wants Mother Nature's powers! The minions explore man-made lightning, hurricanes, earthquakes, ways to erupt volcanoes and how to control the weather with lasers. The minions reveal that Evil Genius’ "warming the globe" idea has already begun: by humans.