Ramapithecus—Ape Man
S1, E1: There’s no better illustration of scientific debates over the rise of humans than the story of how Ramapithecus was cast out of our ancestry. In this first lecture, witness how fossil evidence and molecular evidence—working both together and independently—can help explain some of anthropology’s most complex issues.