Rebels
S1, E1: From Jamestown to Plymouth, early settlers fight for survival. Tobacco sows the seeds of opportunity; the north becomes a powerhouse of trade. Tension, taxation and resistance explode into war as the rebels take on the might of the British Empire. Washington's army is near defeat, but new weapons and battle tactics turn the tide. Forged through revolution, a new nation is born. (2 hours, limited commercials.)