Rebirth
Сезон 1, серия 3: In the wake of the MagLev bombing that killed his daughter, Daniel Graystone (Eric Stoltz) plunges himself into work. He tries to figure out why he can only create a single intelligent robot, not understanding that the answer lies within the fact that part of his daughter survived the explosion and is closer to him than he could imagine. Consumed with grief, Amanda Graystone (Paula Malcomson) is obsessed with discovering who her daughter really was, and slowly begins piecing together the details of Zoe’s life. Zoe (Alessandra Torresani), trapped in the robot body, turns to her friend Lacy (Magda Apanowicz) for help. At the same time, Headmistress Clarice Willow (Polly Walker) - a secret member of the shadowy "Soldiers of the One" terrorist group - is also focused on Lacy, putting the girl under pressure from all sides. In the episode's culmination, at a memorial service for the victims of the train disaster, Joseph Adama (Esai Morales) confronts Daniel about the loss of his own daughter. Before they can come to an understanding, they are interrupted by a stunning public announcement from Amanda Graystone, who has become convinced that her daughter Zoe was to blame for the terrorist action.