Reversibility and the Laws of Physics
S1, E6: Isaac Newton's laws of physics are fully reversible; particles can move forward or backward in time without any inconsistency. But this is not our experience in the world, where the arrow of time is fundamentally connected to irreversible processes and the increase in entropy.