Salt, Soup, Energy, and Entropy
Сезон 1, серия 4: Explore other basic concepts that are critical to thermodynamics. These include the idea of a system, boundary conditions, processes that occur within systems, the meaning of the state of a system, the definition of equilibrium, and a much-misunderstood quantity called entropy.