시즌 1, 에피소드 1: An introverted old man (Old Sodhi) has come to visit his sister (Urmila) and her family, Subhash (Urmila’s son) and Amar (Subhash’s son) in Singapore. In an intervention by his older sister, Old Sodhi is catapulted into his past, the war of ’42, the past he was running away from. He narrates the controversial outcome of the Battle of Singapore and fate of the soldiers of the British Indian Army.