Slime Castle, and New Functions
S1, E5: Touya and the others set out to investigate some magic beasts, but it turns out their destination is the castle of a mage who researched slimes, which they'd all been avoiding (though Touya seems excited?) Touya and the others advance to carry out their investigation, but Green Slimes capable of dissolving clothes stand in their way! They climb the staircases to run away from the slimes chasing them, but in their path are Lotion Slimes! The way forward is wet and slick! The way back is slimy and smooth! What was the goal of the research behind this slick and slimy and slime panic?!