Smokestack Nation: The Industrial Titans
S1, E4: Trace the process by which the U.S. rose from developing nation status in 1865 to become the world's greatest industrial power by 1900. Study the unfolding of the American industrial revolution; the advent of big business in the railroad, steel, and oil industries; and the concurrent explosion of consumerism and advertising.