South America's Lost Cradle of Civilization
S1, E1: Consider the remarkable evidence for South America as one of the true wellsprings of human civilization. Grasp the diversity of early South American cultures, from the Andean civilizations to the desert and Amazon regions; what these cultures shared; and their extraordinary innovations in agriculture, architecture, handcrafts, social organization, and religion.