Special Relativity
S1, E4: Until 1905, physical reality consisted of absolute space, absolute time, and the luminiferous aether. Learn how Einstein's special theory of relativity overthrew this deeply ingrained view and heralded an entirely new conception of reality. Examine how cultural figures such as Kurt Vonnegut drew on this legacy.