Spike at Your Service
S3, E9: When Applejack saves his life, Spike insists that he now owes her a life debt and must serve her forever. Applejack is uncomfortable with this arrangement and turns to the other ponies to help her find a way to convince Spike that he doesn't owe her a thing.