Spider-Man and His Amazing Friends Sunfire
S1, E4: The gang meets Sunfire, a mutant who has powers identical to those of Firestar. Sunfire reveals that his uncle Genju needs assistance in starting a fusion reactor which will supply power to the world, unaware that Genju simply wants to gain enough power so that he cannot be defeated in his quest to rule the world.