Tangled Up In Blue
S1, E3: After discovering interesting news about someone in Marcel's inner circle, Klaus and Rebekah come together to attempt to unravel Marcel's empire from within in spite of Elijah's concerns. They enlist help from Sophie, who is reluctant to get involved for fear of the wrath of Marcel's secret weapon, Davina. Rebekah sneakily invites an oblivious Cami to a huge vampire party thrown by Marcel, managing to anger Marcel in the process. Elsewhere, Hayley learns from the witch Sabine that the supernatural creatures of New Orleans are reacting to the potential existence of a hybrid baby.