Tell Him Something Pretty
S3, E12: In the Season Three finale, the camp turns out to vote--but as Bullock notes, the election may already have been decided. In light of the populace's mood, Langrishe delays the opening of his theater, and ponders his future in Deadwood. After detouring at Nuttall's Number 10, Hawkeye arrives at the Gem with "almost 18" men to complement Wu's contingent. Alma works out a deal for her claim; Utter Freight receives a special delivery for Hearst; and Harry gets his fire engine. Stubbs reaches out to a frustrated Tolliver, who finds himself with a folded hand as the action heats up. Through Farnum, Hearst issues his conditions for departure, forcing Swearengen to finish what Burns can't.