Tempest
S1, E21: As a massive tornado approaches the unsuspecting Smallville, Clark finds a missing piece of the spaceship that carried him to Earth. The part activates the disabled craft, giving Clark the first clue as to where he came from. Meanwhile, Lex experiences two disturbing events: His father, Lionel (recurring guest star John Glover), closes the plant and orders Lex to return to Metropolis, and the deceitful reporter Lex hired to spy on the Kents discovers Clark's superhuman abilities and the spaceship hidden in the storm cellar. Members of the rock band Remy Zero (themselves) perform their hit single "Save Me" -- the "Smallville" theme song -- at the Smallville High School formal dance.