S1, E4: What constitutes a “group” of elements? Are neighboring groups similar in some way? And beyond proton counts and electron valences, what other chemical and physical characteristics govern the structure of the periodic table? Better understand how the periodic table brings together elements with similar properties from the size of their atomic radius to their electro-negativity.