S1, E1: Christmas in the 1960s was a turbulent time marked by the tragic loss of JFK and absent loved ones fighting in Vietnam. A live Christmas Eve broadcast from Apollo 8 astronauts offered peace and hope to all on Earth and Charlie Brown reminded us of the true meaning of Christmas.