The Agricultural Revolution
S1, E2: From the first row of planted crops, the practice of agriculture rendered man's hunter-gatherer lifestyles obsolete in favor of settled life and stable food supplies. This led to a skyrocketing population and enabled humans to develop skills outside of gathering the food needed to survive.