The Agricultural Revolution
S1, E3: In Britain in the 18th century, new agricultural methods came into being, freeing up thousands of workers to move into manufacturing work. Take a look at some of these changes to agriculture, including different uses of the land, the introduction of new crops, and the early mechanization of farming, all of which increased productivity.