The Americas
S1, E3: From the bedrock the Empire State Building is built on, to the Spanish empires in South America, the two land masses of North and South America are linked by geology and history. Today North and South America has some of the most spectacular landscapes on earth. They're the product of a violent geological past that shaped an equally turbulent human history.